Aquademica

Din 16 martie, consumul de apă potabilă a scăzut în Paris cu 20%. Datele înregistrate de contoarele de pe rețelele de apă oferă o nouă perspectivă a consecințelor izolării în capitala Franței.

În fiecare zi și indiferent de circumstanțe, Compania de apă din Paris distribuie apă potabilă către locuitorii orașului. Pentru a-și adapta producția la nevoile lor, compania urmărește în timp real volumele distribuite în rețea și consumate de utilizatori. În aceste ultime săptămâni, cifrele traduc fără echivoc efectele izolării și ale opririi bruște a activităților economice.

Încă din prima săptămână de izolare, volumul de apă potabilă distribuit de Compania de apă din Paris s-a diminuat cu 20%, trecând de la 500.000 m³/zi la 400.000 m³/zi. Încetinirea bruscă a tranzitului din gări, oprirea activităților administrative, închiderea muzeelor, precum Muzeul Luvru, au avut consecințe vizibile pe harta orașului. Cartierele centrale, unde se află cafenele, magazine și restaurante, simbol ale vieții pariziene, dar și locuințe, marchează de asemenea impactul izolării. Este în special cazul arondismentelor 1 și 2, care înregistrează cele mai mari scăderi ale consumului: -45%.

Pe Rive Gauche (partea orașului aflată pe malul stâng al Senei, n.tr.), cea mai mare scădere se înregistrează în arondismentul 6: – 35%. Și nu întâmplător: este unul din arondismentele cele mai turistice, cu cei mai mulți studenți și cei mai puțini locuitori permanenți. Toate universitățile și școlile și-au închis porțile și robinetele. Scăderea consumului e importantă însă și în cel mai populat arondisment al capitalei, cu ai săi 230.000 de locuitori: -15% în arondismentul 15.

În schimb, arondismentul 20 înregistrează cea mai mică scădere a consumului (- 5 %). Acest arondisment în care locuiesc în jur de 200.000 de oameni numără mult mai puține hoteluri și reședințe secundare, markeri ai activității turistice, decât celelalte arondismente.  

Un alt lucru demn de observație: obiceiurile de consum s-au schimbat. În timp ce în vremuri normale aveam un vârf de consum între 5 și 7 dimineața, în perioada de izolare parizienii par să se trezească ceva mai târziu. Consumul zilnic are astfel tendința de a semăna cu o duminică perpetuă. Această izolare este și o ocazie de a nu te mai grăbi și de a-ți face timp pentru tine.

Articol preluat de pe platforma L’eau de Paris, traducere Alex Potcoavă.