Aquapic „ia pulsul” pieții, prin focus grupuri

Aquapic „ia pulsul” pieții, prin focus grupuri

Aquapic „ia pulsul” pieții, prin focus grupuri

Fundația Aquademica și Asociația Urban Survey au organizat, la sfârșitul lunii aprilie, o serie de trei focus grupuri, în vederea colectării de date și recomandări cu privire la funcționarea și dezvoltarea viitoare a proiectului Aquapic – centru experimental pentru copii.

Un proiect Urbaniada, cu sprijinul ING Bank, centrul Aquapic va fi amenajat în aer liber, în incinta fostei Uzine de Apă Industrială a Timișoarei, din apropierea Râului Bega. Acesta va oferi copiilor, dornici să învețe cât mai multe despre apă și mediu, activități tematice, bazate pe joc și experiment.

Focus grupul este o tehnică de cercetare calitativă a pieții, ce constă în stabilirea unei discuții pe o temă dată cu un grup, reprezentând o categorie de interes. Cele trei grupuri țintă identificate pentru a participa la focus grupurile Aquapic au fost: părinți cu copii de vârste între 5 și 12 ani, cadre didactice care predau în învățământul primar și corp profesional din domeniul apei. Au fost, astfel, intervievate 23 de persoane, iar durata unei sesiuni de discuții a fost de 90 de minute. În cadrul interviurilor au fost abordate subiecte privind oferta educațională a Centrului, programul de funcționare, modalități de auto-finanțare, precum și posibilități de colaborare și implicare a studenților și a voluntarilor în activitatea centrului.

Datele colectate au vizat aspecte ca: program de funcționare, tipul programelor oferite, accesul în centru, conținutul ofertei educaționale, surse de auto-finanțare, colaborarea cu mediul universitar și voluntariat. Datele colectate vor fi utilizate de echipa de implementare a proiectului pentru adecvarea ofertei educaționale nevoilor și așteptărilor viitorilor beneficiari ai Aquapic – centru experimental pentru copii.

Urbaniada este un concurs de proiecte ce au ca obiectiv principal ȋmbunătățirea calității vieții ȋn spațiul urban. Miza Urbaniadei este identificarea problemelor specifice spațiului urban românesc și soluționarea punctuală a acestora, prin proiecte concrete și prin ȋncurajarea dialogului ȋntre profesioniști și instituții publice, precum și a parteneriatului ȋntre organizații neguvernamentale, arhitecți și urbaniști. Urbaniada este un proiect ING Bank.

Persoană de contact:
Violeta Mihalache
Specialist relații publice, echipa de implementare a proiectului Aquapic
Telefon: 0770 518 712
E-mail: violeta@urbansurvey.org

Similar Articles